Pages

Sunday, August 04, 2013

Nepal

Assalamualaikum
Hi
Hola
Bonjour
Konichiwa


Nepal? Mesti korang semua pelik kenapa tajuk post ni "Nepal". Nak hilangkan rasa suspens anda sekalian. Baca lah kisah di bawah ni, aku khabar dari awal hinggalah akhir cerita.

Semalam time dinner, sambil-sambil melahap masakan ummi daging masak blackpepper bersama lobak putih masak air, kami menontonlah siaran tv3, Unsung Places. Episod kali ni mereka mengembara di Nepal. Dilihatlah aku dengan adikku rupa orang Nepal yang seakan-akan cina dan india itu dengan rasa penuh teruja. (almaklumlah tak pernah tengok orang Nepal). Tiba-tiba ummi mencelah kami yang sedang teruja ni "Kauorang pun sama apa, orang Nepal". Mula-mula berkerut dahi aku dengar ummi cakap macam tu. Barulah aku tersedar aku ni pun berdarah cina dan india .Aku tengok tv, tengok cermin, tengok tv, tengok cermin. Haish

Tulah akibatnya ... lupa daratan. Memang sakitlah perut kami anak-beranak ketawa.. Tak pasal-pasal digelar "Nepal" pula.


Kisah Nepal ni mengingatkan aku pada suatu memori. Ada kawan sekelas aku ni digelar Nepal . Puncanya hanyalah disebab dia memakai uniform sekolah butang sampai atas macam orang Nepal. Hahahah.


No comments:

Post a Comment