Pages

Monday, September 25, 2017

Air yang dicincang, takkan putus

Hai readers!
Terima kasih sebab masih ada lagi readers yang menjejakkan kaki ke blog yang jarang-jarang diusik ni.

OK lah. Sementara tunggu kelas, aku share lah sikit kat korang. Bukan nak share, sebenarnya nak melepaskan ketidakkeselesaan rasa hati ni.

Aku ada banyak famili, setiap famili tu lain karenahnya. Setiap ahli famili pula lain lagi karenahnya.
Ada satu famili ni, kesan dia kuat sikit lah kat aku. Rasa macam impact kene masa main game je hahaha.

Aku nak cerita tapi kena berkiaslah kan.

Cuti sem lepas, ada seorang ahli famili ni buat aku rasa nak berhenti mengaji kat U. Rasa tak nak sambung Degree kat sini. Rasa nak lari jauh-jauh daripada famili ni.

Famili ni serious banyak drama. Aku kekadang penat dan kekadang rasa terpaksa.

Aku tak ada orang yang aku boleh percaya dan bergantung dalam famili tu.
Aku nak blah, tapi aku terikat. Depa pun tak bagi aku blah macam tu je.

Sehinggalah minggu lepas, aku mula sedar yang aku tak boleh lari daripada masalah. Kalau aku lari ke tempat lain, tempat lain tu pula ada masalah.

Masing-masing ada cerita dan masalah masing-masing. Aku pula sentiasa jadi subjek cerita dorang. OK fine.

Korang nak buat apa kat aku, buatlah. Macam mana pun karenah korang, korang tetap famili aku. Nak buat macam mana, aku dah anggap famili, aku kena hadap juga sorang-sorang punya perangai.

Bermacam konflik pun berlaku antara ahli famili ni, air yang dicincang takkan putus. Tak semua orang boleh terima dan hadap benda ni. Dan aku tengok, famili ni pun masih lagi stay dan bertahan. Jadi aku pilih untuk stay juga.

Apa nak jadi lepas ni, aku just follow the flow.

Ada seorang ni nasihatkan aku, "kalau sesuatu perkara tu memudaratkan kau, baik kau lepaskan".

Dalam diri aku pula, dilema perbezaan antara pengorbanan dan kemudaratan.

Dan jikalau aku pergi, apa kesan dekat dorang?



No comments:

Post a Comment